Bemiddelingsgericht werken in de zorg: praten werkt
Klachten maken deel uit van de dagelijkse werking in de zorg. Patiënten, bewoners of hun naasten uiten nu eenmaal graag hun ervaring over de geleverde dienstverlening.
De verwachtingen zijn niet altijd afgestemd of we kunnen als zorgverlener niet altijd inspelen op de noden van de zorgvragers. We bevragen hen te weinig hierover en kunnen daardoor te weinig proactief ergernissen, frustraties of onvrede voorkomen. Hetzelfde kan zich ook afspelen tussen medewerkers en artsen onderling of met hun (medisch) leidinggevenden. Aanslepende of escalerende conflicten hebben hun effect op de onderlinge (samen)werking en op de zorg en eisen hun aandacht.
Tijdens deze training krijg je inzicht in het belang van het serieus nemen van klachten die invloed kunnen hebben op de kwaliteit van zorg. Casuïstiek verduidelijkt dit inzicht. Daarnaast word je stapsgewijs meegenomen in de bemiddelingsgerichte aanpak bij klachten en word je vaardiger tijdens groepsgerichte oefeningen.
MEDIV is een KMO geregistreerd dienstverlener met erkenningsnummer DV.O105551 MEDIV is een door de Federale Bemiddelingscommissie Erkend Opleidingsinstituut
KMO-Portefeuille
MEDIV is een geregistreerd dienstverlener voor de KMO-Portefeuille, dienst Opleidingen (thema: beroepsspecifieke competenties). Ons registratienummer is DV.O105551.
Contact
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.