Wat je kan doen wanneer één betrokkene niet (meer) gelooft in bemiddeling?
Wat je kan doen wanneer een cliënt in de bemiddeling dreigt met een procedure?
Wat helpend is wanneer een cliënt iets als een probleem ervaart en de ander zegt dat het geen probleem is?
Wat je opties zijn wanneer de bemiddeling na enkele gesprekken geen vooruitgang geeft?
Hoe je omgaat met het feit dat waar de ene voor wil zorgen niet verenigbaar is met dat wat de ander nodig heeft? (vb flexibiliteit vs structuur, autonomie vs overleg, regelen vs praten over, …)
Hoe je beweging krijgt indien één iemand blijft vasthouden aan een visie, oplossing of standpunt?
Wat helpend is indien je vanuit een van deze uitdagingen een oordeel krijgt over een cliënt of sympathie voor een van beiden?
Hoe gaan we te werk: we kijken naar wat maakt dat iemand vasthoudt aan een procedure, standpunt, visie, oordeel of eis. We kijken ook naar het effect hiervan op jou als bemiddelaar. Vervolgens gaan we met heel concrete interventies vanuit onze praktijkervaring aan de slag om beweging te krijgen die bijdraagt aan het geheel. We werken praktijkgericht in verschillende oefenvormen zowel plenair als in groepjes, o.m. vanuit uitspraken van cliënten uit de praktijk.
De leerinhoud kan toegepast worden in zowel familiale, handels, burgerlijke als sociale bemiddelingen. De interventies zijn inzetbaar zowel in individuele gesprekken als in gesprekken met twee of meerdere cliënten.
MEDIV is een KMO geregistreerd dienstverlener met erkenningsnummer DV.O105551 MEDIV is een door de Federale Bemiddelingscommissie Erkend Opleidingsinstituut
KMO-Portefeuille
MEDIV is een geregistreerd dienstverlener voor de KMO-Portefeuille, dienst Opleidingen (thema: beroepsspecifieke competenties). Ons registratienummer is DV.O105551.
Contact
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.